همایش ملی تامین مالی صادرات

● گزارش برگزاری همایش ملی تأمین مالی صادرات

این همایش در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ توسط موسسه بین المللی پژوهشهای صنعتی ایران با همکاری و مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران در محل سالن همایشهای خلیج فارس محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار گردید .

در ابتدای این همایش دکتر خسرو تاج ریاست وقت سازمان توسعه تجارت ایران سیاست ها و اقدامات این سازمان در راستای تقویت و پشتیبانی از صادرات در راستای تقویت تولید ملی و اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد .

پس از آن دکتر صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران و دکتر سیدعلی ریاست وقت صندوق ضمانت صادرات ایران به سخنرانی پرداخته و به شرح دستاوردها و برنامه های این دومجموعه در تأمین مالی تولید و صادرات کشور پرداخته اند .

سپس دکتر خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در سخنانی از دستاوردهای بانک کشاورزی در حمایت مالی از صادرات محصولات کشاورزی و سرمایه گذاریهای انجام شده در این بخش گفت .

در ادامه دکتر کریمی مدیر اداره صادرات بانک مرکزی آخرین سیاستهای ارزی مصوب بانک مرکزی در حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی را تشریح کرد .

همچنین نماینده معاونت بین الملل بانک پاسارگارد اقدامات این بانک را در تامین مالی صادرات بررسی کرد و دکتر فرشاد مومنی تحلیل گر اقتصادی نیز به صورت تفصیلی در مورد اهمیت و جایگاه تأمین مالی صادرات در شرایط فعلی اقتصادی کشور به سخنرانی و تحلیل و بررسی نیازها پرداخت .

در انتهای همایش نیز نشست تخصصی و پنل پرسش و پاسخ با محوریت موضوعات فنی مرتبط با تأمین مالی صادرات و مسایل ارزی با حضور نمایندگان بانک های سپه ، تجارت ، کشاورزی ، ملی ، صادرات ، مسکن ، توسعه صادرات ، و نیز صندوق ضمانت صادرات ، اتاق بازرگانی تهران ، بیمه ایران ، سازمان توسعه تجارت و مهندس سینا سنجری دبیر همایش و مدیر عامل موسسه بین المللی پژوهشهای صنعتی ایران برگزار گردید و نمایندگان و مدیران شرکتها به بحث و بررسی ، تبادل نظر و طرح سوالات و مشکلات خود در حوزه تامین مالی صادرات پرداختند .

¤ آخرین ویرایش اردیبهشت ۱۳۹۹

برای نمایش عکسها در ابعاد واقعی کلیک نمائید.

فهرست
Call Now Button