کنفرانس بین المللی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی

● گزارش برگزاری کنفرانس بین المللی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران IRAN ETS

در این کنفرانس که در تاریخ چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۸ در محل سالن کنفرانس مروارید سازمان توسعه تجارت ایران برگزار گردید ، سخنرانان و میهمانان مختلفی به ایراد سخنرانی و پاسخ به پرسش های شرکتها و متولیان پروژه های ملی و بین المللی در حیطه خدمات فنی مهندسی پرداختند .

در ابتدای همایش جناب آقای دکتر فرهاد نوری مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید به اولویت صادرات خدمات فنی مهندسی ، از تلاشهای سازمان توسعه تجارت در حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی و حضور پیمانکاران ایرانی در پروژه های بین المللی خبر داد .

سپس متولیان امور بانکی اعم از نماینده بانک مرکزی ، نماینده بانک توسعه صادرات ایران و نماینده صندوق ضمانت صادرات بهمراه نماینده صندوق توسعه ملی به ارائه دستاوردهای نهادهای خود در حمایت و پشتیبانی از صادرات خدمات فنی مهندسی پرداخته و سپس اعضای محترم کمیته ماده ۱۹ صادرات خدمات فنی مهندسی متشکل از دکتر اسکندری مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت ایران و رئیس کمیته ، نماینده وزارت نیرو ، نماینده وزارت راه و شهرسازی ، نماینده وزارت نفت ، نماینده وزارت امور خارجه و نماینده انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی به بیان سیاست ها و خدمات کمیته ماده ۱۹ در حمایت و رفع موانف و مشکلات صادرات خدمات فنی مهندسی ایران پرداختند.

در قسمت دوم کنفرانس رایزن اقتصادی سفارت عراق در ایران جناب آقای عقیل الموسوی بهمراه رایزن سابق تجاری ایران در عراق و کنسول سفارت سوریه در ایران جناب آقای سید احمد و رایزن اقتصادی سفارت سوریه جناب آقای خمیس در مورد نحوه و امتیازات حضور شرکتهای ایرانی در این دو کشور صحبت کرده و به پرسشهای مخاطبین پاسخ دادند .

سپس دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ، روسای کمیسیونهای تجارت و خدمات فنی و مهندسی اتاق مذکور به بیان نقطه نظرات و سیاست های حمایتی اتاق مشترک ایران و عراق در حیطه صادرات خدمات فنی و مهندسی توسط شرکتهای ایرانی و آخرین قوانین موجود فعالیت در کشورهای عراق و سوریه پرداختند .

در قسمت دیگر کنفرانس رایزن اقتصادی سفارت افغانستان جناب آقای سادات به همراه رایزن سابق بازرگانی ایران در افغانستان در مورد آخرین وضعیت صادرات خدمات فنی مهندسی ایران به کشور افغانستان به ارائه گزارش و پاسخ به سوالات مخاطبین در این حوزه پرداختند .

در قسمت انتهایی کنفرانس نیز رایزنان محترم سفارت قزاقستان در ایران جناب آقای خیروف و جناب آقای کانات به همراه رایزن سابق ایران در قزاقستان و رئیس و دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان به تبادل نظر با شرکتهای مدعو در زمینه فرصتهای سرمایه گذاری شرکتهای ایرانی در بخش خدمات فنی و مهندسی و پروژه های عمرانی کلان و قابل مشارکت کشور قزاقستان برای شرکتهای ایرانی پرداختند و به سوالات نمایندگان شرکتها در مورد نحوه حضور شرکت های ایرانی در بازار رقابتی این کشور پاسخ گفتند .

این کنفرانس با حمایت بانک تجارت ، شرکت کیسون، شرکت ساختمانی پورنام ، بانک تجارت و گروه توسعه ساختمان تدبیر و توسط موسسه بین المللی پژوهشهای صنعتی به مدیریت مهندس سینا سنجری و با حمایت و همراهی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار گردید .

¤ آخرین ویرایش اردیبهشت ۱۳۹۹

برای نمایش عکسها در ابعاد واقعی کلیک نمائید.


فهرست
Call Now Button